Translate

divendres, 9 d’agost del 2013

L'universitat de la vida




Ja fa temps que tinc un objectiu especial. Es descentrable i permet fer desenfoc amb grans obertures  i que fa que les fotos siguin diferents.
L'ull humà capta imatges que son processades després pel cervell. La imatge captada centre la nitidesa en un punt deixant el reste borrós. (Es per aquest motiu que hem va agradar el sistema). El cervell, després de varis micro- desplaçaments de la retina cree una imatge que conté un camp de visió mes ampli però sempre tens una part de la imatge difusa.
Vet aquí que després de temps de provar-ho , no me agradaba el resultat , tota l'imatge captada (l'Objectiu es manual totalment- la distancia es fa a mà) era borrosa, no tenia punts prou nítids.
Un dia vaig habilitar un sistema per millorar la claredat de la captació.
La sorpresa va ser que l'objectiu millorava sensible ment, ja m'agradava.No obstant vaig deduir que els meus ulls a traves del visor no ho veien bé.
L'oculista i uns quants euros (més que el preu de l'objectiu) han arreglat el problema.La jubilació ha fet que la miopia millorés i necessités una diòptria menys (L'estres ha desaparegut ).Fins això m´ho ha de dir la càmera?....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada